PUISTJES? =O


Hi Beauties

iedereen heeft wel eens last van puistjes, maar iedereen wil er zo snel mogelijk vanaf. De vraag is dan: Hoe geraak je snel van die vervelende dingen af? Wel.. volgens mij bestaan er geen wondermiddelen. Ik ga jullie dan ook niet voorhouden dat jullie met een bepaald product een 'puistvrij' leven tegemoet gaan.

Ik heb al meerdere producten tegen puistjes uitgeprobeerd, van Clearasil tot Garnier. Van Clearasil probeerde ik de face wash en de rapid action cream. Deze werkten totaal niet voor mij, ik zag geen verschil. Bovendien is de rapid action cream nogal duur. Het kost ongeveer 8 euro voor zo een kleine tube en het ergste van al: ik zag GEEN ACTION. Van Garnier probeerde ik de Garnier Pure SOS anti-imperfection pen. Ook dit product bracht geen verandering, het prikte zelfs en deed soms wat pijn. Ook niet echt een aanrader dus!
Ik moet hier even opmerken dat dit product vernieuwd is sinds ik het uitprobeerde. Het is dus mogelijk dat de nieuwe formule wel werkt. Als iemand hier ervaringen mee heeft, let me know!

Maar goed.. Ik heb dus een hele tijd gedacht dat ik niets kon doen aan die puistjes. Op een dag hoorde ik op youtube echter over een product, genaamd calamine lotion. Enkele beauty gurus zweerden erbij, dus besloot ik het aan te kopen. Ik wist niet goed waar ik het in België zou moeten halen en bestelde de calamine lotion via ebay. Ik betaalde ongeveer 8 euro (inclusief verzendingskosten). De lotion komt in een fles van ongeveer 180ml, je krijgt dus veel product. De calamine lotion is een roze, waterachtige vloeistof die oorspronkelijk bedoeld is tegen jeuk tengevolge van netelroos, windpokken enz. . Door haar uitdrogend effect is de lotion echter ook perfect voor puistjes.




Ik breng de lotion aan op de puistjes met een wattenstaafje, een watje of gewoon met propere handen. Ik doe dit meestal 's avonds nadat ik mijn gezicht heb gewassen en een crème heb aangebracht. EN JA! 's morgens zijn de puistjes kleiner en minder rood. Zoals ik al zei: wondermiddelen bestaan niet, maar dit product helpt wel. Als ik nu puistjes heb, gaan ze veel sneller weg en vallen ze ook minder op.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik niet echt last heb van acne, maar gewoon af en toe puistjes krijg. Ik weet dan ook niet of dit product zal helpen bij personen die echt last hebben van acne.

Na even googelen denk ik dat de calamine lotion in België en Nederland gewoon bij de apotheek gekocht kan worden.

Laat al jullie tips tegen puistjes achter bij de comments en vragen zijn natuurlijk altijd welkom!

Kisses

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.