Shopsessed: Bij de kapper.. & it's all about my hair


Hey cuties!

Gisteren ging ik langs bij de kapper. Ik liet niets speciaals doen, heb gewoon de puntjes wat laten bijknippen. Ik laat eigenlijk nooit echt iets speciaals aan mijn haar doen. Waarom? Ik vind mijn haar mooi zoals het nu is, maar ben vooral ook bang dat ik iets zou laten doen en dat het dan minder mooi, niet mooi of gewoon ronduit lelijk is! Een van de dingen die ik al lang eens wil proberen is mijn haar een tintje lichter laten verven, alsof het gebleekt is door de zon. De meeste mensen raden me dit echter af omdat ze zeggen dat eens je begint met verven, dat je er niet meer mee kan stoppen. Dat wil ik dan ook weer niet, want het zou gewoon voor een keertje zijn. Ok, "niet meer mee kan stoppen" is misschien vrij extreem omschreven, maar ik snap wel wat er bedoeld wordt. Een ander tegenargument is dat ik van nature uit zeer donkere wenkbrauwen heb, bijna zwart. Als ik met mijn haar een tintje lichter ga, zou dat best eens kunnen vloeken. Ik zou echter het liefst willen dat de kleur gewoon natuurlijk overkomt maar weet niet of dat zo zou zijn. Ik heb ook schrik dat de kleur niet goed zou uitvallen, te licht ofzo. 

Heeft iemand van jullie hier tips over? Hetzelfde meegemaakt?
En wat moet ik volgens jullie doen? Me helemaal laten gaan, al mijn zorgen uit mij hoofd zetten en het gewoon laten doen? Of blij zijn met mijn haar en denken aan de verschillende redenen die hierboven zijn opgesomd? 

Nu ja..mijn haar was dus al een tijdje onderaan aan het splitsen, maar ik stel een bezoekje aan de kapper vaak te lang uit. Gisteren was het dan eindelijk zo ver. Toen ik nog aan het wachten was, zag ik ineens een flesje van Schwarzkopf staan, "Oil Miracle" las ik. Onmiddelijk ging er een belletje rinkelen en dacht ik aan de Mythic Oil van L'oréal, een haarproduct dat ik de laatste tijd meermaals zag passeren op beautyblogs. Tijdens mijn knipbeurt vroeg ik wat uitleg. De kapster zei me dat het een verzorgende olie was die zowel op nat als op droog haar kan aangebracht worden. De olie komt in twee varianten: één voor fijn tot normaal haar en één voor wat dikker haar. De kapster bracht de olie alvast aan na het drogen van mijn haar en meteen glansde mijn haar meer, was er minder kroes en voelde het zachter aan. Ik besloot om de eerste variant aan te kopen. De olie voor dikker haar was wat stroperiger en zou te zwaar geweest zijn voor mijn haren. De olie kost 19,95€ en komt in een flesje van 100ml.



















Heeft iemand al ervaring met dit product? Of al iets over gehoord? Goed? Slecht? Laat het me weten!
Jullie hebben alvast nog een review van me te goed!

Liefs

Sofie

2 reacties:

Redhotjillypeppers zei [Beantwoorden]

De Oil Miracle ken ik niet maar ik ben sowieso fan van alles wat met olie te maken heeft :) Ben benieuwd naar je review !

Janaa zei [Beantwoorden]

Laat je haar maar lekker zo als het is, want je hebt al mooi haar ;) Ik heb de olie van l'oreal en ik doe het wel altijd voor het wassen even op en laten intrekken. Als ik het achteraf opdoe dan word mijn haar nog zwaarder.

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.