MAC November 2011


Hi beauties!

Tijd om de Mac-collecties van november eens op een rijtje te zetten. November is de maand waarin ik jarig ben, dus ik kijk nóg meer uit naar deze collecties aangezien er potentiële verjaardagscadeautjes kunnen tussen zitten! Deze maand komt MAC met drie collecties uit. Twee daarvan komen zeker en vast uit in België en Nederland, de andere is niet zeker. Hou daarvoor zeker beautyscene.nl in de gaten.

Laten we maar snel eens kijken wat MAC nu voor ons in petto heeft..

De eerste vier collecties vormen samen de Holiday-collectie van MAC. De eerste collectie heet Glitter and Ice Color en ligt op 5 november in de winkels. In deze collectie komen 3 paint pots (18,5€) uit, 6 mineralized eyeshadows (19,5€), 2 beauty powders (22,5€), 3 Nagellakjes (12,5€), 6 lipsticks (18€), 6 dazzleglasses (20€), 1 mascara (17€), een paar valse wimpers en 6 Technakohl Liners (15,5€). Alle producten, behalve de mascara, zitten in een witte verpakking.


Van deze collectie was ik vooral geïnteresseerd in de mineralized eyeshadows. Ook de paint pots en de blauwe technakohl liner maakten me nieuwsgierig. Ondertussen zijn er op Temptalia.com echter al reviews verschenen van de producten uit deze collectie en Christine (de eigenares van Temptalia) leek niet echt onder de indruk van de collectie. De mineralized eyeshadows waar ik zo benieuwd naar was, kregen een C.. niet echt een denderend resultaat (review lezen? klik hier). De technakohl liners deden het nog slechter, zij kregen slechts een D (review lezen? klik hier). De paint pots kregen een B, maar de paint pot die ik het mooist vond (For Effect) zou vrij veel fall out hebben (review). Hoogstwaarschijnlijk zal ik deze collectie dus aan mij laten voorbijgaan, tenzij ik in de winkel echt onder de indruk zou zijn van een product. Hier zijn nog links naar de reviews van de andere producten uit de collectie: Nagellakjes, Beauty Powders, Dazzleglasses en de Lipsticks. Bij elk van de reviews staan swatches!


De tweede collectie is de Glitter and Ice, Ice Parade collectie en komt ook uit op 5 november. Deze collectie bestaat naast enkele oogschaduwpaletjes uitsluitend uit setjes. Van deze collectie is er geen overzichtsfoto dus plaats ik aparte foto's van de paletjes en sets.


Cool eyeshadow palette
Sultry eyeshadow palette

Warm eyeshadow palette 

Fabulously Festive Face Kit Warm

Fabulously Festive Face Kit Wintercool

Fabulously Festive Face Kit Frost

Of deze kit ook in België verkrijgbaar zal zijn, ben ik niet zeker. In Nederland zal deze kit namelijk exclusief in De Bijenkorf verkocht worden!

Iced Delights Eye Bag Gold 
Iced Delights Eye Bag Pearl

Iced Delight Eye Bag Silver

Iced Delights Lip Bag Sultry

Iced Delights Lip Bag Wintercool

Iced Delights Nail & Lip Bag Pure Drama

Iced Delights Nail & Lip Bag Rocking

Make It Perfect Brush Kit Essential 

Make It Perfect Brush Kit Mineralize

Make It Perfect Brush Kit Special Edition


Deze collectie is ECHT mijn ding!!! Zo'n mooie sets waarbij je veel geld kan besparen, I love it! Heel veel wishlist-materiaal in deze collectie: de Iced Delights eye bag in Gold, een van de eyeshadow palettes en ook één van de face kits, welke weet ik nog niet. Momenteel staan er op Temptalia swatches (en reviews) van de Iced Delights Eye Bags (Silver, Gold en Pearl), de Fabulously Festive Face Kits (Warm, Cool), de eyeshadow palettes (Sultry, Warm, Cool), Iced Delights Lip Bag (Sultry) en Iced Delights Nail & Lip Bag (Pure Drama). Tot mijn grote spijt vond Christine van Temptalia de eyeshadow palettes niet zo fantastisch. De eigenares van The Shades Of U was echter veel positiever, ook waren haar swatches veel beter. Ik zal dus zelf in de winkel moeten zien hoe het met de pigmentatie gesteld is en dan pas beslissen welke producten ik echt wil. De verpakking van de paletjes vind ik echt zo schattig, het doet me echt denken aan mijn kindertijd. Je kent ze wel die bollen met een vloeistof in en wanneer je ermee schudt, vliegt er sneeuw of een hele hoop glitters rond.


Bron


Deze derde collectie is de Miss Piggy collectie. Van deze collectie weet ik niet of ze ook bij ons verkrijgbaar zal zijn. Op Temptalia kon ik namelijk lezen dat de collectie slechts in een beperkt aantal landen verkocht zal worden. In Amerika komt de collectie op 14 november uit.



De Miss Piggy collectie is een zeer kleine collectie bestaande uit drie items: een roze oogschaduw, zwarte eyeliner en valse wimpers.


Hoewel ik begrijp dat MAC de signature-look van Miss Piggy als leidraad voor deze collectie koos, ben ik toch teleurgesteld. Een collectie met de naam Miss Piggy, daar verwacht ik toch wel wat meer van. Ik zag het al helemaal voor me: leuke verpakkingen met the lady herself erop. Spijtig genoeg is dit niet het geval. Ik zal deze collectie dan ook aan mij laten passeren, mocht ze in België te verkrijgen zijn.

En girls, wat denken jullie van deze collecties? Wat staat er op jullie wishlist?

xoxo

Sofie




7 reacties:

beautyforgirls zei [Beantwoorden]

Ik vind die bags heel erg leuk.
Liefs, xxx

Steffi zei [Beantwoorden]

Wow, zoveel dingen.. Geen idee wat ik zou willen, misschien maar goed ook want m'n budget laat het momenteel ook helemaal niet toe! ;)

Eva M. zei [Beantwoorden]

Mwaa, mij spreekt het niet zo superhard aan. Vind de lipproducten van Mac trouwens best wel " prijzig", het zijn altijd zo'n kleine hulzen :p

Unknown zei [Beantwoorden]

Ik vind het echt jammer dat er maar drie dingen in de Miss Piggy lijn zitten. I love the Muppets en ze hadden er zoveel meer mee kunnen doen :)

Anoniem zei [Beantwoorden]

Mooie collecties :) Leuke blog, ik volg je ♥
x

Peggy Timmermans Visagie zei [Beantwoorden]

Ik denk dat Ice Parade ook in België te koop zal zijn Sofie! I duim mee en ben zaterdag in ieder geval in Wijnegem :)

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

@Peggy Ja, Ice Parade wordt ook in België verkocht maar die ene kit waarschijnlijk niet. In Amerika wordt hij enkel verkocht in Nordstorm en in Nederland enkel in De Bijenkorf..

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.