MAC Glitter & Ice: mijn eerste indruk


Hi beauties!

Ik ben vandaag naar Mac gegaan om de Holiday-collectie eens te bekijken. Op basis van de promofoto's waren er namelijk een aantal producten die me wel (birthday)wishlist-waardig leken, maar ik wou toch nog even zelf naar de producten gaan kijken. Ook wou ik jullie wat meer informatie geven over de collectie, wat goed is en wat juist niet zo goed is. Zelf heb ik niets gekocht, mijn studentenbudget laat dat momenteel niet toe maar zoals ik al vermelde, zijn er wel enkele producten die op mijn wishlist voor mijn verjaardag staan.

Oorspronkelijk was ik helemaal gek op deze collectie, ik wist niet wat eerst op mijn wishlist te zetten. Toen las ik enkele teleurstellende reviews op Temptalia waardoor mijn enthousiasme al wat daalde. Deze voormiddag toen ik in de winkel kwam, was mijn enthousiasme echter nog wat gedaald.

Laten we beginnen met de Glitter & Ice Colour-collectie. Wat betreft de verpakking, ben ik niet echt een fan. Alles zit in een witte verpakking die nogal goedkoop oogt, vind ik. De Mineralize Eyeshadows zien er fantastisch mooi uit in de pan maar eens geswatched zijn ze niets speciaal meer. De swirls van verschillende kleuren worden gereduceerd tot kleurtjes die velen waarschijnlijk al ergens in hun collectie hebben. De pigmentatie is ok, maar niet waauw (zeker niet voor 19,5€). Ook zijn de meeste heel shimmery en vermoed ik  dat er toch wel wat fall-out zal zijn met deze oogschaduwen.


De Paint Pots zijn mooi, maar ik gebruik niet zo vaak paint pots. Bovendien bevatten Let's Skate en For Effect glitter en was er volgens Christine van Temptalia vooral bij For Effect een probleem met fall-out. Ik pas dus ook voor de Paint Pots, maar moet wel zeggen dat ik even getwijfeld heb over Morning Frost. Toen bedacht ik me dat ik een gelijkaardige kleur had in een cream eyeshadow die ik ook gewoon als basis kan gebruiken. 


De Beautypowders: niets voor mij. Vooral hier vond ik dat de verpakking zeer goedkoop leek. Snowglobe, de lichtste kleur, leek vrij goed op Lightscapade MSF die ik al heb. How Beautiful!, de iets donkerdere kleur, zag je nauwelijks op mijn huid en ik ben allesbehalve gebruind nu. Beide poeders zouden kunnen gebruikt worden als een subtiele highlighter, maar daarvan heb ik er genoeg. Voor mij zijn ze niets speciaals en zeker geen must-haves.


In de nagellakjes, de Dazzleglasses, de lipsticks en de Technakohl liners was ik sowieso al niet geïnteresseerd. Nagellakjes zijn gewoon niet mijn ding, ik vind het niet leuk om ze te kopen. Geef mij maar een nagellakje van Essence ofzo, lekker goedkoop en ze werken prima. De Dazzleglasses waren me iets te glittery en er was geen enkel kleurtje dat me echt aansprak. Met de lipsticks was het hetzelfde geval: geen enkel kleurtje sprong eruit voor mij. De Technakohl liners waren niet zo zacht en glad als ik zou verwachten van MAC-liners. De kleurtjes waren wel leuk, maar niet speciaal. Ik heb veel ELF-eyeliners in verschillende kleurtjes die goed werken en 14,5€ minder kosten. Ook de Technakohl-liners werden geen wishlist-materiaal. 

                                                                   




Van deze collectie komt er dus al niets op mijn wishlist. Als ik toch iets zou moeten kiezen, zou het de Paint Pot in Morning Frost zijn.

Over naar de collectie waar ik zo nieuwsgierig naar was: de Ice Parade-collectie. Eerst wil ik het hebben over de Iced Delights Eye bags. Op beautyscene.nl konden we lezen dat de prijs 43€ was, een goede prijs voor twee oogschaduwen, een eyeliner, een mascara en een make up-bag. Toen ik in de winkel aankwam plakten de prijzen nog niet op de producten. Een vriendelijk MUA kwam me de prijzen zeggen, ze zei ook dat de Eye Bags 43€ kosten. Daarna hoorde ik echter een meisje dat aan de kassa stond met een Eye Bag zeggen: Hoe? Deze waren toch 43€? Ik ging iets dichter staan (ja, een beetje luistervinken mag toch ook wel :p) en hoorde dat deze sets 55€ zouden kosten. 55€???????????? De MUA's waren wel zeer vriendelijk en ze hebben nog naar MAC Antwerpen gebeld om de prijs te checken maar hij klopte. Sorry maar 55€ zijn die sets echt niet waard. Het is net de bedoeling van zo'n sets om er voordeel uit te halen, maar op deze manier zit er bijna geen verschil in de prijs. Ik vind het ook zo raar. In Amerika kosten de Face Kits 15$ meer dan de Iced Delights Eye Bags en bij ons kosten ze evenveel? Afzetterij =D Sorry MAC, maar daar heb ik geen ander woord voor. Ik heb de liners en de mascara's van deze bags niet geprobeerd maar wel de oogschaduwen. De lichtere oogschaduwen uit alledrie de sets zijn niet zo goed gepigmenteerd. De donkerste oogschaduw uit de Silver Eye Bag was het meest gepigmenteerd van alle oogschaduwen uit de sets. Het is trouwens een zeer unieke kleur: jeansblauw met gouden glitters. Die zou ik wel gewild hebben maar 55€? No thx =) De Pearl Eye Bag was voor mij het minst interessant van de drie. Bij de Gold-variant vond ik de oogschaduwkleuren erg mooi maar ik heb al gelijkaardige kleuren in een Duo-oogschaduwpalette van Nars. 


Mijn eerste indruk van de Snowglobe oogschaduw paletten was: zo klein! De paletjes waren kleiner dan ik verwacht had, misschien iets groter dan mijn handpalm en ik heb geen grote handen. Zoals de reviews op Temptalia al voorspelden was de pigmentatie ook niet om van achterover te slaan. Toch vind ik dat het een goede manier is om eens wat meer oogschaduwen van MAC te testen. De Cool-variant zou ik echter overslaan, de pigmentatie was bij dat palette minder goed. Een van deze paletten is voor mij ook wishlist-materiaal: het Sultry-palette. Het bevat mooie kleuren die ik nog niet echt heb. Het Warm palette heeft ook heel mooie kleuren, maar het zijn neutrals en die heb ik al meer dan genoeg.


De Fabulously Festive Face Kits zijn toch wel de sterren van de collectie en ideaal als je eens wat producten van MAC wil uitproberen tegen een kleinere prijs. Zoals ik al zei kosten deze net als de Eye Bags 55€ maar hier krijg je wel waar voor je geld. Zowel de Coole als de Warme versie vond ik mooi maar de Warm Face Kit bevat iets meer Limited Editions dus zet ik die maar op mijn wishlist. De pigmentatie van de oogschaduwen was ook hier nog altijd niet om van achterover te vallen, maar goed. Dit is echt een mooie deal. Voor de Nederlandse lezeressen: ik zou zeker eens in de Bijenkorf gaan kijken. Als het goed is wordt daar exclusief een Fabulously Festive Face Kit in Frost verkocht. Voor zover ik al op internet swatches gezien heb uit Amerika ziet deze er echt fantastisch uit. Als hij in België verkocht werd, zou ik misschien wel die op mijn wishlist zetten.


Tenslotte waren er ook nog Iced Delight Lip bags en Nail & Lip Bags maar deze spraken me niet zo aan dus heb ik er deze ochtend eigenlijk niet echt aandacht aan geschonken. Ook waren er drie Brush kits. Deze leken echt een goede deal aangezien MAC-kwasten vrij duur zijn en je in deze kits 5 (travel-size)kwasten krijgt voor 55€. Toen ik wat reviews uit Amerika bekeek werd het verhaal achter deze prijs als snel duidelijk. Deze kwasten zijn in China gemaakt in tegenstelling tot de gewone MAC-kwasten. Niets tegen China maar de kwaliteit zou dus allesbehalve dezelfde zijn als die van de gewone MAC-kwasten. Ik heb de kwasten zelf niet gevoeld want ze zaten in zo'n doorzichtige bal, maar ze zouden veel minder zacht aanvoelen. Ook voor de kwasten pas ik dus en zo is mijn wishlist al snel afgerond.

Sorry voor deze nogal negatieve kijk op de collectie maar ik was echt teleurgesteld toen ik in de winkel de producten zag. Hopelijk hebben jullie hier iets aan gehad. Mochten jullie de reviews en swatches van Temptalia nog willen zien, kan je deze terugvinden in dit artikel

Laat me zeker weten als jij een andere mening hebt of als je een bepaald product gekocht hebt!

Groetjes

Sofie

9 reacties:

beautyforgirls zei [Beantwoorden]

Echt een hele mooie LE.
Liefs xxx

Hanne zei [Beantwoorden]

Normaal gezien zijn die holiday eye kits altijd 55 of 54 euro in België en de lip kits iets van een 44 euro.

Unknown zei [Beantwoorden]

Ik ben niet very impressed door de collectie. Gaat mijn hartje niet echt sneller van kloppen.

Anoniem zei [Beantwoorden]

ziet er mooi uit!

Anoniem zei [Beantwoorden]

Nep, niets voor mij :)

BeautyLoves zei [Beantwoorden]

Jammer dat het tegenviel, de foto's zagen er mooi uit! Ik ben zelf niet gaan kijken.
De travelsize kwasten vind ik persoonlijk ook wat minder van kwaliteit, maar ik weet niet of het er iets mee te maken heeft dat ze in China zijn gemaakt. Mijn (echte) MAC-kwasten zijn allemaal in Frankrijk of Japan gemaakt (vanwaar het verschil komt, geen idee). Die mini's zijn gewoon wat minder van kwaliteit.

Eva M. zei [Beantwoorden]

Wauw, echt een grote misser dus van Mac. Het zag er op zich wel leuk uit maar voor mij sprong er toch niets uit wat ik echt graag wilde hebben. Dat zal onder meer te maken hebben met de verpakking die er zo cheapo uit ziet. Echt jammer, zeker omdat het zo duur is. Mac is precies on a roll als het op hun prijzen aankomt tegenwoordig.

peggy timmermans visagie zei [Beantwoorden]

Ik ben zelf niet gaan kijken, ja, niet te geloven maar toch waar! Ik ga in Londen volgende week nog wel eens piepen als er tijd is maar ik had ook reeds wat negatievere kritieken gelezen en tja, dan vermindert je enthousiasme natuurlijk.

NeonRocks zei [Beantwoorden]

Ik ben zelf ook even gaan kijken bij de counter uit interesse. Na de reviews op Temptalia was ik niet echt warmgelopen voor de collectie, maar ik bleef toch een beetje nieuwsgierig. En ik ben het echt helemaal met je eens! De kwaliteit van de producten (en vooral de oogschaduw) viel mij echt bijzonder tegen, en de kleuren van de andere producten (nagellak, lipgloss, lipstick) spraken mij totaal niet aan. Deze laat ik zeker aan me voorbij gaan!

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.