EOS Lip Balms


Ondertussen kent iedereen ze wel al. De schattige, kleurrijke eitjes die eigenlijk een lippenbalsem verborgen houden. Een product van EOS of voluit gezegd: Evolution Of Smooth. Ik heb vier van deze cuties in mijn bezit en gebruik ze nu toch al meer dan een half jaar. 


Strawberry - Passion Fruit - Lemon Drop -  Summer Fruit

Eerst en vooral ben ik gek op de verpakking. Wie vindt deze bolletjes nu niet schattig? Ze wekken dan ook wel eens de belangstelling wanneer je ze bovenhaalt. Soms zie je nieuwsgierige blikken en soms 'wat heeft die daar nou weer in haar handen en ze smeert het nog op haar lippen ook'-blikken. De lippenbalsems komen in verschillende geuren en kleuren. In totaal zijn er zeven varianten, waarvan twee Limited Editions. De twee LE zijn de Strawberry (rose) en PassionFruit (paars). De andere varianten zijn Summer Fruit (rood), Honeysuckle Honeydew (licht limoengroen), Sweet Mint (groen), Lemon Drop (geel) en Medicated Tangerine (oranje). Deze twee laatste hebben nog een extra eigenschap: de Lemon Drop heeft een SPF 15 en Medicated Tangerine voorkomt bacteriële besmetting van de lippen.  

De geur van de lippenbalsems vind ik oké maar ik ben er niet weg van. Ik vind dat ze een beetje een raar geurtje hebben. Ik wil niet de benaming 'chemisch' gebruiken want zo erg is het niet, maar toch is er iets aan de geur waar ik niet gek op ben. De lippenbalsems hebben ook een licht, ietwat zoet smaakje.  



Het product zelf, de balsem, vind ik zeer goed. Hij maakt de lippen mooi zacht, functioneert prima als een lipprimer en geeft de lippen een lichte glans. Je moet wel geen wonderen verwachten: als je lippen helemaal kapot zijn, gaan deze lippenbalsems dat niet oplossen. Voor gewone, alledaagse droge lippen volstaan ze natuurlijk wel. Wat ik het best vind aan deze balsems is dat ze snel intrekken en geen vettige laag achterlaten waardoor ze ideaal zijn om voor het aanbrengen van lipstick en/of lipgloss te gebruiken. Deze balsems zijn bovendien ook nog eens organisch en vrij van parabenen.

Toen ik deze lippenbalsems in het begin had, was ik teleurgesteld want ik vond dat je echt je best moest doen om het product op je lippen te krijgen. Het leek wel alsof ze niet zo makkelijk smeerden. Ondertussen heb ik door dat dit een soort bovenlaagje is waar je vrij snel door bent. Eens daar door smeren ze zeer goed. 

Zoals je op de foto ziet, heb ik de Summer Fruit en de Strawberry al het meest gebruikt. De Strawberry ligt in mijn nachtkastje en de Summer Fruit, die trouwens de eerste EOS lippenbalsem was die ik had, zit altijd in mijn tas. 

Wat betreft de 'doorsnee' lippenbalsems, zijn deze mijn favoriet. Zijn mijn lippen superdroog dan moet ik naar een 'sterkere' lippenbalsem grijpen.

Ik heb mijn lippenbalsems besteld op ebay maar ik vernam van EOS zelf via Twitter dat je ze ook gewoon in België kan kopen. Ze zouden verkrijgbaar zijn in LA FEUILLE - cosmétique vivante (rue Berkendael 199 Brussel. 023429600). De prijs van de lippenbalsems ligt in Amerika rond de 3$, niet duur dus. Als je ze op ebay bestelt, betaal je echter wel al gauw 6€ incl. verzendingskosten. De prijs die je hier in België betaalt, weet ik niet. Als iemand daar wel van op de hoogte is, laat het gerust achter in de comments dan pas ik mijn post even aan.

Hebben jullie deze lippenbalsems al eens gebruikt? Wat vinden jullie ervan?
Of hebben jullie misschien een andere favoriete lippenbalsem om mij aan te raden?

Liefs

Sofie

13 reacties:

Anoniem zei [Beantwoorden]

Ik heb er drie: lemon drop, tangerine en strawberry en draag ze bijna elke dag !

Anoniem zei [Beantwoorden]

Lijken me super fijn!!

Myrna zei [Beantwoorden]

Ik heb Honeysuckle Honeydew al een hele tijd en hij is lange tijd een van mijn favorieten geweest. Ik vind de geur van die vooral erg lekker en verder vind ik het gewoon een goede lippenbalsem. En ze zien er natuurlijk heel cute uit :D

BeautyLoves zei [Beantwoorden]

Ik heb er geen, maar wel fijn dat je ze gewoon in België kan kopen!

Cynthiiaa zei [Beantwoorden]

Ik vind ze er zo schattig uitzien! Het lijkt mij ook heel fijn smeren op een of andere manier. :)

Marit. zei [Beantwoorden]

Ik heb er geen, maar ze zien er superr schattig uit! :3
xliefs'

Eva M. zei [Beantwoorden]

Klinkt niet slecht. Zag ze deze zomer in de Walmart maar dan toch niet gekocht.

Anne vdh zei [Beantwoorden]

Nice! Ik wil deze al een hele tijd, vind de verpakking ook zo leuk:)
Ik ga binnenkort naar Parijs, ik hoop ze daar ergens in een winkel tegen te komen. Anders bestel ik er daarna wel een van internet.

Carlota | Carlotaslittleblog zei [Beantwoorden]

Ik heb ze al in dat winkeltje in Brussel gekocht en daar kosten ze ook 6 euro :)
xx

Anoniem zei [Beantwoorden]

Waar heeft u ze gevonden?
Alvast bedankt!

Movuitton!! zei [Beantwoorden]

Waat? Ik ontdek juist dat ik 10 min te voet lig van dat winkeltje waar ze het verkopen!
Ik ga er naartoe gaan! Yey! Ik ben echt super blij!

Anoniem zei [Beantwoorden]

Ik bestel ze altijd bij een Nederlandse webshop www.alicejo.com
De verzendkosten zijn wel wat hoog, maar ze hebben alle producten, ook leuke setjes

Anoniem zei [Beantwoorden]

Hallo! Hoelang heeft dut geduurd eer je deze bestelling aankreeg? Want las iets van 15 dagen?.. Alvast bedankt!

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.