Review || Caudalie Vinosource Moisturizing Matifying Fluid



Vroeger, voor ik into beauty was, dacht ik dat het makkelijk was om een goede crème te vinden. Ik had om de een of andere reden de indruk dat alle crèmes hetzelfde deden en snapte niet waarom iemand er meer dan 10€ zou betalen.

Jaren later weet ik wel beter en moet ik eigenlijk toegeven dat ik het niet zo makkelijk vind om echt een goede crème te vinden. Ik heb een gecombineerde huid met een vette T-zone maar normale tot droge huid (afhankelijk van het seizoen) op de rest van mijn gezicht. Ik ben bovendien al een tijdje bezig met een product tegen puistjes, die ik regelmatig op mijn kin krijg. Het product werkt nogal uitdrogend dus is mijn kin momenteel vrij droog. Wel, toch wil ik maar één goede crème: hydraterend genoeg voor de drogere plekken op mijn gezicht, maar hij mag mijn T-zone niet laten glimmen. Nu is de vraag natuurlijk of de Caudalie Vinosource Moisturizing Matifying Fluid aan mijn wensen voldoet.


Over de verpakking valt weinig te zeggen: simpel maar mooi. De crème komt in een tube, wat hygiënisch is en het makkelijk maakt om te doseren. Niets op aan te merken, dus!


De geur is een zeer frisse, lichte geur. Voor zij die de Vinosource-lijn van Caudalie kennen, zeker herkenbaar. Ik hou ervan en denk eigenlijk dat het een geur is waar veel mensen van zullen houden. 


Ook altijd belangrijk bij een crème is de textuur. Persoonlijk hou ik van lichte texturen die snel intrekken. De Caudalie Matifying Fluid heeft een heerlijke textuur want hoewel ik hier constant over 'crème' spreek, kreeg dit product niet zomaar de naam 'Fluid'. De textuur is zeer licht en wanneer je de fluid aanbrengt, lijkt hij wel te smelten en verdwijnt hij in no time in de huid. Ideaal, dus! Zeker in de zomer is dit een must (of als 't chauffageke in de winter wat te hard staat), want van dikkere crèmes krijg ik het nog warmer. 's Morgens heb ik dit trouwens ook nodig. Ik ben iemand die maar net genoeg tijd heeft om zich klaar te maken en kan dus niet zitten wachten tot mijn crème ingetrokken is.


Deze Matifying Fluid scoort totnogtoe supergoed, maar hoe zit het met de werking want dat is uiteindelijk het belangrijkste. Wat doet hij voor mijn huid? Wel, hij doet precies wat hij moet. Hij heeft zijn naam niet gestolen want Matifying is hij zeker. De meeste crèmes laten de huid glimmender achter dan voorheen, althans die ervaring heb ik toch. Hier is dat niet het geval, de fluid matteert zonder de huid zijn natuurlijke glow af te nemen. Ik wist niet goed hoe ik het moest omschrijven maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Verder is de fluid toch nog hydraterend genoeg voor de rest van mijn gezicht. Nu, door het anti-puistjes product is mijn kin soms extreem droog (vellekes etc.). Dan kan mijn huid wel iets meer gebruiken en gebruik ik als extra een hydraterend serum. 

Oh en heel belangrijk: ik krijg er geen extra puistjes of zwarte puntjes van op mijn kin! Dat is natuurlijk superbelangrijk. Non-comedogenic en non-acnegenic, true true!

Het verdict? Een supergoede crème die precies doet wat ik nodig heb. Ik gebruikte hem tijdens de zomer zowel 's morgens als 's avonds omdat de textuur zo heerlijk licht is. Ondertussen begint mijn tube alsmaar leger aan te voelen en ben ik er spaarzamer op geworden. Daardoor gebruik ik hem enkel nog 's morgens. Ik denk dat de Matifying Fluid vooral voor gecombineerde en vette huidtypes erg goed is. Het Vinosource-gamma bevat echter ook enkele producten voor de droge huid: de Moisture Recovery Cream en de Intense Moisture Recovery Cream.

Ik ga de crème zeker opnieuw aanschaffen en ben ook erg benieuwd geworden naar de andere producten van de Vinosource-lijn. De Vinosource Moisturizing Sorbet en het S.O.S. Thirst-Quenching Serum staan al op de wishlist. De Vinosource moisturizers kosten trouwens 21,60€ en het serum 27,85€. Niet goedkoop, maar ook niet duur en bovendien elke cent waard !

Hebben jullie al iets van de Caudalie Vinosource-lijn geprobeerd?
Wat is jullie ideale moisturizer?

xoxo

Sofie

5 reacties:

Redhotjillypeppers zei [Beantwoorden]

Oh, dat klinkt als een perfecte crème voor mij !

beauties zei [Beantwoorden]

ook voor mij :D

Kiss and Make-up zei [Beantwoorden]

Klinkt goed, maar ik denk toch dat ik een meer heavy duty mattifier nodig heb.

Marijke zei [Beantwoorden]

Jaa, ik heb de Sorbetcrème, de voedende crème en het serum! Zalige producten!!

Sofie Vermaut zei [Beantwoorden]

TNX! dit is echt ne keer wat je noemt een 'trouvaille' - Meer dan grazie mille voor de tip!

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.