Bio Beauté By Nuxe Cold Cream



Cold Cream is een soort van zalf die al jaar en dag gebruikt wordt omwille van zijn therapeutische eigenschappen. Cold Cream staat dan ook bekend als een sterk voedende en beschermende crème. Het beschermt, kalmeert en herstelt de gevoelige, droge tot zeer droge huid.



Een uitnodiging voor een event om kennis te maken met de Bio Beauté heruitgevonden versie van de Cold Cream, sloeg ik dan ook zeker niet af. Ik vind het altijd superinteressant om beautygeheimen die al jaren meegaan te ontdekken. Daarbovenop is dit beautyproduct nog eens gepimpt. Ik trok dus naar de Top Secret HQ's!


First off: sorry voor minder duidelijke/slecht belichte foto's. De belichting was niet ideaal waardoor ik spijtig genoeg niet veel goede foto's heb kunnen nemen. 

Cold Cream opnieuw uitgevonden? Maar wat is er dan zo anders aan? Wel, Bio Beauté heeft de minerale oliën uit de cold cream vervangen door plantaardige oliën met dezelfde effectiviteit. Zo brengt Bio Beauté de eerste natuurlijke cold cream-producten zonder minerale olie. 

De "geheime" ingrediënten achter deze natuurlijke cold cream zijn: biologische zoete amandelolie (hydraterend en zachtmakend), biologische bijenwas (beschermend) en biologisch rozenwater (kalmerend).

Deze nieuwe lijn bestaat uit vier producten: een handcrème, een crème voor het gelaat, een lichaamsmelk en een lichaamszeep.


De sterk voedende gelaatscrème is ideaal om de meest gevoelige huid te kalmeren. De tube bevat 40ml en kost 16,40€.




De sterk voedende lichaamsmelk is verkrijg baar in twee formaten. Een "meeneem"-tube (150ml) en een familieflacon met pomp (400ml). Zoals de naam al doet vermoeden, zorgt deze lichaamsmelk voor een intense hydratatie van de huid. De tube kost 14,20€ en de flacon met pomp 25,90€.


De sterk voedende handcrème is zelfs geschikt voor de meest beschadigde handen. Hij voedt, herstelt en kalmeert ze. Deze komt in een tube van 75ml en kost 12€.


De drie bovenstaande crèmes hebben allemaal een gelijkaardige structuur. Ik zou het omschrijven als serum-achtig. Het is absoluut geen dikke crème, wat ik eigenlijk juist wel verwachtte maar ik werd blij verrast. De crèmes trekken echt supersnel in! 


Last but not least: de overvette lichaamszeep (hypoallergeen). Hierdoor was ik verrast. Zepen zijn over het algemeen vrij uitdrogend dus dit was niet meteen iets wat ik verwachtte in een gamma voor de droge tot zeer droge huid. Dit is echter geen gewone, maar een overvette zeep. Klinkt best interessant, vind ik! Een stuk weegt 100g en kost 4,99€. 

Ik ben echt onder de indruk van de producten. Ik ben intussen de crèmes uit deze lijn aan het uittesten, dus daar mogen jullie zeker nog een review van verwachten. De producten zijn verkrijgbaar bij apothekers en bepaalde drogisterijen (zoals iU).

Is deze lijn iets voor jou?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Blogarchief

Mogelijk gemaakt door Blogger.