Review || Lush Sandy Santa



Lush Sandy Santa is de bodyscrub uit de kerstcollectie, die sinds 5 oktober in de winkels ligt. Deze scrub ziet eruit als een kerstman en is gemaakt van zand en suiker. Verder zit er ook nog Braziliaanse sinaasappelolie en sandelhout in. De sinaasappelolie zorgt dat je huid aangespannen wordt en het sandelhout maakt de huid lekker zacht. 


De geur van Sandy Santa zou ik beschrijven als bloemig (op een frisse manier) met een twist, maar ik ben niet zo goed in geuren omschrijven dus klamp je zeker niet vast aan deze beschrijving. Ga gewoon zelf eens ruiken in een Lush-winkel. Ik vind de geur lekker, maar niet overheerlijk. Ik vind trouwens dat de geur die de scrub achterlaat op de huid lekkerder is dan de geur die rechtstreeks van de scrub afkomt (waarschijnlijk omdat het op de huid subtieler is). 

Wat me opviel voor ik de scrub wou gebruiken is dat het mutsje wat zacht was geworden. Waarom weet ik niet. Ik had de scrub in mijn kamer bewaard, geen vochtige plaats. Nu ja, ik kon er niet veel aan veranderen. Spijtig genoeg werd die zachtheid alleen maar erger toen ik de scrub gebruikte. Ik heb hem niet onder water gehouden ofzo maar gewoon over mijn lichaam gewreven, zoals de gebruiksaanwijzing zegt.

Maak je huid nat en zet de kraan uit (zo bespaar je water en gaat ook je Sandy Santa langer mee!). Pak je Sandy Santa en masseer deze voorzichtig over je huid. Leg Sandy Santa weg en masseer de suiker- en zandkorrels nog even lekker extra in! Spoel af met lauwwarm water, dep je huid droog en smeer hem dan in met een lekkere bodylotion zoals bijvoorbeeld Dream Cream. Je winterhuidje zal je dankbaar zijn!

Ik weet het niet, de hele scrub werd stilaan papperig dus heb ik er uiteindelijk gewoon kleine brokjes afgebroken en zo dan gescrubt. Dat werkte natuurlijk ook maar vond het raar dat dit gebeurde. Bovendien geraakt de scrub zo ook sneller op. 

Bij mijn Sandy Santa zat het vormpje nog, dus ik heb hem daar maar terug in gestopt


Anyways, het belangrijkste is het resultaat. Na gebruik voelde mijn huid superclean en superzacht aan. Over de werking op zich, valt dus zeker niet te klagen. Zoals ik al vermeldde laat hij ook een subtiele geur achter op de huid, love it! Je hebt wel zeker een bodylotion nodig achteraf aangezien dit geen hydraterende scrub is, maar dat is een kleinigheid. Dat moet je bij de meeste scrubs doen en ik denk dat de meesten sowieso na het baden/douchen een lotion aanbrengen. 

Conclusie: een goede scrub, juist spijtig dat hij wat papperig werd bij gebruik. Ik weet natuurlijk niet of dit enkel bij mijn Sandy Santa het geval is of dat het om een algemeen probleem gaat. Ik kan enkel zeggen wat mijn ervaring was. Voor 5,95€ kan je hem nu bij Lush kopen. Want it? Don't wait to long, want hij is (net als de rest van de kerstcollectie) limited edition.

Staat deze Sandy Santa op jouw wishlist?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Blogarchief

Mogelijk gemaakt door Blogger.