DIY || Potjes van kaarsen hergebruiken



Vind jij het ook zo zonde om die mooie glazen pot van je kaars zomaar weg te gooien eens je kaars opgebrand is? Wel, ik ook. Vandaag ga ik jullie tonen hoe ik in enkele minuutjes de potten kaarsvet-vrij maak zodat ik ze voor iets anders kan gebruiken, om mijn kwasten op te bergen bijvoorbeeld.



Zoals jullie zien hangt er nog heel veel kaarsvet in mijn potje. Deze kaars heeft me maar enkele Euro's gekost en dat kon je dan ook wel merken aan de kwaliteit, ze brandde heel ongelijk op. Dit is echter geen probleem. In slechts drie stappen, is je pot kaarsvet-vrij.

Stap 1: Stop je kaars zo'n 10 minuten in de diepvriezer
Door de koude zal het kaarsvet krimpen, waardoor het van de rand van het potje zal loskomen. Dat maakt het al een heel stuk handiger om de kaarsvet-resten weg te halen.

Stap 2: Neem een mes en haal het kaarsvet uit de pot
Bij deze kaars ging het heel makkelijk: ik stak één keer langs de rand van de pot tussen het kaarsvet en de hele brok kaarsvet kwam los. Soms moet ik echter het vet in stukken steken om ze dan los te wringen. Ik denk dat het afhangt van de kaars.



Stap 3: Was de laatste kaarsvet-resten weg
Met wat zeep en warm water kan je nu de laatste restjes kaarsvet uit de pot verwijderen. Hangt er op je potje een papiertje zoals bij mij, dan kan je dat ook nog verwijderen. In dat geval leg je het potje het best even in dat warm water zodat het papier kan losweken. Trek het papier er dan af. Als er nog plakresten zijn, kan je deze weghalen met dissolvant/nagellakremover.


Hergebruik jij de potjes van je kaarsen?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.