Review || Bio Beauté By Nuxe Cold Cream Gelaatscrème


Koude, regen, ... mijn huid moet er niet zo van weten. Hoewel ik een gemengde huid heb, krijg ik in de winter wel eens last van droge vlekjes. I hate it want als je huid er niet goed uitziet, moet je al wat meer moeite doen om je make-up perfect te krijgen. Ik maakte enkele maanden geleden op een event kennis met de Cold Cream-lijn van Bio Beauté. Een reeks verzorgingsproducten voor mensen met een droge tot zeer droge huid. Door de veranderingen in mijn huid tijdens de koudere maanden, veronderstelde ik dat een iets meer voedende crème geen kwaad kon. Vandaag vertel ik jullie mijn bevindingen over de gezichtscrème.


Cold Cream is een soort van zalf die al jaar en dag gebruikt wordt omwille van zijn therapeutische eigenschappen. Het unieke aan deze versie van Bio Beauté is dat Bio Beauté de minerale oliën uit de cold cream vervangen heeft door plantaardige oliën met dezelfde effectiviteit. 



Laten we beginnen bij de geur. Marsepein, frangipannekes, ... amandelen dus. De producten bevatten dan ook zoete amandelolie dus dit keer heeft mijn reukzin het ongetwijfeld juist. Amandelgeur is niet mijn favoriete geur, van mij mag het iets frisser maar het stoort me ook niet. 



De textuur was een aangename verrassing. Bij erg voedende crèmes kan je in het algemeen een dikke, vettige massa verwachten maar dat is hier absoluut niet het geval. De textuur is zeer licht voor een voedende crème waardoor de crème ook snel intrekt. Oorspronkelijk gebruikte ik deze crème als avondcrème maar sinds mijn Caudalie dagcrème op is, gebruik ik hem zowel 's morgens als 's avonds. Zelfs met mijn gemengde huid is dit geen probleem gezien de luchtige textuur.

Wat de werking betreft ben ik ook erg tevreden. Sinds ik deze crème gebruik, heb ik geen last meer gehad van droge vlekjes of trekkerigheid. Ik was bang dat hij te voedend zou zijn voor mijn gemengde huid maar dat was niet het geval. Dit is volgens mij te danken aan de heerlijke textuur. Een ander aspect waar ik altijd op let bij crèmes is de reactie van mijn huid in termen van mee-etertjes en puistjes. Mijn huid is op dat vlak namelijk erg gevoelig aan bepaalde producten. Hier was dat echter geen enkel probleem. Mijn huid zag er niet alleen goed uit maar voelde babyzacht aan. A dream! 


Mijn grootste verbazing kwam echter pas toen ik deze crème overdag gebruikte. Hoewel de crème mijn huid voedt, maakt hij mijn huid niet vettig en moet ik ook niet staan wachten tot hij ingetrokken is alvorens mijn make-up aan te brengen. Ik was (en ben nog steeds) erg onder de indruk.

Dit is zonder twijfel mijn all-time favourite nachtcrème! Niet dat hij overdag niet goed werkt, maar ik ben ook zo verliefd op mijn Caudalie Hydrating Matifying Fluid. De combinatie van beide ('s ochtends Caudalie, 's avonds Bio Beauté) is mijn ultieme skincare-combinatie tot nu toe.

De producten van Bio Beauté zijn verkrijgbaar bij de apotheek en iU. Voor de Cold Cream gelaatscrème betaal je 16,40€. 

Heb jij de Cold Cream-producten van Bio Beauté al getest?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.