Review || The Body Shop Kerst 2012 Make-up


In mijn laatste artikel konden jullie al mijn mening lezen over enkele kerstproducten van The Body Shop. Nu ga ik jullie vertellen wat ik van hun kerstmake-up vind d.m.v. een reeks mini-reviews.


Dazzling Rocks & Slanted Kabuki

Ik zal beginnen met de Slanted Kabuki. Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit. De kwast is heel zacht en de haren zitten dicht op elkaar gepakt waardoor hij ideaal is om poeders (gezichtspoeder, blush, bronzer, ...) in te bufferen. Door de schuine vorm en het feit dat hij iets smaller wordt aan de ene kant, kan je er kleinere vlakken mee bereiken (om bvb. concealer te setten) dan met een doorsnee-kabuki. Hij is ook klein waardoor hij ideaal is om mee te nemen in je tas. Zeker een waardevolle toevoeging aan je kwasten. Prijs: 17€.


De Dazzling Rocks in de kleur Golden Copper bestaan uit champagnekleurige en brons-bruine poederbolletjes. Je gaat er met een kwast, bijvoorbeeld de Slanted Kabuki, over en brengt zo het poeder aan. Je kan het poeder ofwel lichtjes over je hele gezicht aanbrengen ofwel als highlighter. Persoonlijk verkies ik deze als highlighter.


Deze Dazzling Rocks zijn goed gepigmenteerd en geven een mooie glow. Afhankelijk van het feit of je meer over de lichte of donkere bolletjes gaat, zal je een andere kleur krijgen. Dat zie je op de twee volgende foto's. Ik focus meestal op de lichtgekleurde bolletjes (onderste foto). Zo krijg je een zeer mooie highlighter. Focus je meer op de donkergekleurde bolletjes, dan kan je de Dazzling Rocks als bronzer of als blush gebruiken. Prijs: 25€.



Flavoured Lip Gloss Peach

Dit is één van mijn favorieten. Die peach-geur is dan ook to die for. Ken je die oranje-roze perziksnoepjes? Wel, daar ruikt deze gloss naar. Die snoepjes zijn een van de favoriete snoepjes van mijn vriend, waardoor dit glossje me altijd aan mijn vriendje doet denken. 


Ik was aangenaam verrast door de textuur. Enerzijds heeft het glossje een redelijk dikke textuur, maar toch plakt het niet. De dikke textuur zorgt er echter wel voor dat de gloss zo'n drie uur blijft zitten, een goede prestatie. Bovendien droogt hij de lippen niet uit, wat sommige andere glossjes wel doen. 

De kleur van de gloss is lichtjes oranje (op de lippen is de kleur bijna niet te merken) met oranje-gouden mini-glittertjes. Normaal heb ik het niet zo op glitterige glossjes maar hier zijn de glittertjes heel subtiel en je voelt ze niet wanneer je je lippen over elkaar wrijft. I love this gloss! Prijs: 7€.


4-Colour Eye Palette Smoky Copper

Als er één ding was dat meteen op mijn wishlist stond tijdens het event, was het wel dit paletje. Ik was dan ook in de wolken toen ik zag dat er eentje in mijn goodiebag zat. In slechts vier stappen bekom je de perfecte smokey eye maar doordat de kleuren zo naturel zijn, kan je dit palet ook gebruiken voor natuurlijke, alledaagse looks. Er is een warme en een koele variant. Ik heb de warme versie, Smoky Copper.


Bij het palet zitten twee kwastjes: een plat kwastje om oogschaduw aan te brengen en een schuin kwastje om de oogschaduw als eyeliner aan te brengen. De kwastjes zijn van degelijke kwaliteit en dus zeker voldoende voor on-the-go. Thuis gebruik ik liever mijn eigen kwasten, maar ik vind deze kwastjes in ieder geval veel nuttiger dan sponsapplicators.


In het palet zitten vier bij elkaar passende kleurtjes: een lichte kleur, een koperkleur en twee bruintinten.



De oogschaduwen zijn zeer goed gepigmenteerd, geven een mooie glans en blenden zeer makkelijk. Als het aan mij lag, had een van de bruintinten mat mogen zijn. Langs de andere kant gaat het om een collectie voor de feestdagen en dan mag het al eens wat meer 'blinken'. Ik draag trouwens liever shimmer oogschaduwen, maar weet dat dit niet bij iedereen zo is. Desondanks is dit samen met de gloss mijn topontdekking van The Body Shop, echt zeer goede kwaliteit. Prijs: 25€.


Eye Definer Shade Moonstone

Het laatste product is een oogpotlood in een shimmery witte kleur. Het potlood heeft een goede pigmentatie maar is voor op de waterlijn iets minder geschikt. Doordat het om een shimmery kleur gaat, zie je de kleur daar namelijk minder goed. Ik gebruik dit potlood het liefst in de binnenste ooghoek om mijn blik op te lichten. Daarvoor is het potlood eigenlijk ideaal. Prijs: 8,50€.



Indien je graag een meer diepgaande review van een van de producten wil, laat dan gerust iets achter bij de comments. Wil je een van deze producten, dan zou ik me haasten want bijna al deze producten zijn limited edition (behalve de lip gloss en de kabuki).

Staat een van deze producten op jouw wishlist?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.