Review || Boho Green Revolution Terra Cotta


Nog nooit van Boho gehoord? Wel, ik ook niet.. tot ik een bronzer van het merk in mijn Deautybox ontving. Boho is een groen merk van Franse oorsprong. Ze staan 100% voor ecologische producten en natuurlijke formules zonder parabenen en dergelijke. Ik geef toe dat ik hier niet zo hard op let. Niet dat ik het niet belangrijk vind, maar ik weet er gewoon te weinig van, van natuurlijke producten en merken. Anyways, intussen had ik de bronzer toegevoegd aan mijn everyday-bakje en kan ik jullie vertellen wat ik ervan vind.

Ik gebruik bronzer voor verschillende doeleinden: voor over mijn hele gezicht, om te contouren, om mijn nek dezelfde kleur te geven als mijn gezicht (die is bij mij altijd lichter) of ter vervanging van een blus voor een sunkissed look. Afhankelijk van waarvoor ik de bronzer gebruik, kijk ik uit naar andere kenmerken. 


Nu ik de Boho Bronzer al eventjes in mijn bezit heb, kan ik zeggen dat ik hem het liefst gebruik om mijn nek wat donkerder te maken. Why? Wel eerst en vooral is de bronzer niet volledig mat. Hij bevat zeker en vast ook geen glottertjes maar hij heeft een soort van satijnenfinish, waardoor hij toch wel een zeker glansje afgeeft. Daardoor vind ik hem minder geschikt om te contouren. Niet dat het er echt verschrikkelijk uitziet, maar iets matter vind ik toch fijner.


De bronzer is verkrijgbaar in 6 verschillende tinten. Ik heb de kleur Terre de Corse. Het is geen zeer donkere kleur maar ook niet te licht. Bij bronzer is het altijd belangrijk om te kijken naar de ondertoon. Niemand wil namelijk een Oompa Loompa-effect dus tracht je toch zo veel mogelijk uit te kijken naar een bronzer die geen oranje ondertonen heeft. Daar komen we meteen aan het grootste minpunt van deze bronzer. Hoewel deze bronzer niet full on oranje is, zie ik toch wel een ietsje oranje ondertoon. Niet iets waar ik zelf voor zou gaan, maar met mijn huid werkt dit wel nog. Vandaar dat ik de bronzer ook op mijn nek kan gebruiken en zo een kleurmatch bereik tussen mijn nek en gezicht. De kleur is (aangebracht) ook niet veel donkerder dan mijn eigen huidskleur waardoor de bronzer mooi in mijn huid blend.


De oranje-achtige ondertonen maken echter wel dat ik denk dat deze bronzer niet voor iedereen geschikt is. Op zeer lichte huidjes bijvoorbeeld of een huid met sterke roze ondertonen denk ik dat deze bronzer minder goed zal werken. Wat betreft langhoudendheid of pigmentatie heb ik niets te klagen. Op die vlakken scoort hij zoals een doorsnee bronzer.


Uitgeblende swatch

Ben je op zoek naar een bronzer van een natuurlijk merk? Dan zou ik de Terra Cotta's van Boho zeker overwegen. Bekijk goed alle kleuren en kies dan de juiste tint naargelang jouw huidskleur en voorkeuren. Wil je weten waar Boho verkrijgbaar is, klik dan hier

Kende jij Boho al?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.